به نقل از رکنا: : در روزهای گذشته تغییر تابلوهای سامسونگ و الجی از سطح شهر و فروشگاهها خبر ساز شد و در پی آن رئیس هیأت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران اعلام کرد که این برندها با نامهای سام و جیپلاس جایگزین میشود
جمع آوری تابلوهای شرکت سامسونگ و الجی در ایران
در راستای انتشار خبر تغییر و جمع آوری تابلوهای شرکت سامسونگ و الجی در ایران، دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل و دیگر اقلام آن در خصوص این مساله گفتند که این مورد فقط مربوط به لوازم خانگی است و همچنان در بازار خدمات گوشی و گارانتی آنها تغییری ایجاد نخواهد شد.
این روزها جمع آوری تابلو و نمایندگیهای دو برند سامسونگ و الجی در میان مردم و شبکههای مجازی خبر ساز شده و کسانی که از محصولات این دو برند استفاده میکنند در مورد خدمات پس از فروش آنها به سوال برخوردهاند که تکلیف گارانتی و تعویض قطعات آنها چه خواهد شد؟
امیر اسحاقی درباره خدمات پس از فروش سامسونگ و الجی اظهار کرد: سازمان حمایت ضابطه مشخصی درباره ارائه خدمات پس از فروش دارد که طبق آن شرکتهای واردکننده به دولت تعهد محضری میدهند که کلیه موارد مرتبط با خدمات کالایی که میخواهند وارد کنند مربوط به شرکت است.
اسحاقی همچنین درباره از راهاندازی سامانه جامع گارانتی که اخیرا رونمایی شده صحبت کرد و گفت که این سامانه برای همه بخشها طراحی شده است، اما درحال حاضر در زمینه موبایل فعالیت دارد و به سامانه همتا متصل شده است.
نحوه اطلاع از وضعیت گارانتی محصولات
به گفته اسحاقی خریداران میتوانند کدای امای آی محصول خریداری شده را به *۷۷۷۷# پیامک کنند و اطلاعات مربوط به وضعیت و مدت گارانتی، شرکت واردکننده و شرکت گارانتی را دریافت کنند و تمام خدمات مربوط به گارانتی و خدمات پس از فروش در سامانه همتا اتفاق میافند و برای حمایت از مصرف کنندگان این امر زیر نظر وزارت صنعت و معدن فعالیت دارد.