رئیس سابق راک استار نورث، به دنبال ساخت رقیب جدید GTA به نام Everywhere

ویدا باقری
۸ مهر ۱۳۹۹
رئیس سابق راک استار نورث، به دنبال ساخت رقیب جدید GTA به نام Everywhere
در حال حاضر می دانیم که راک استار برای عرضه ی نسخه ی به روز شده و گسترش یافته ی GTA V بر روی کنسول های نسل بعدی ایکس باکس و پلی استیشن آماده می شود. لزنی بنزیس به دنبال ساخت رقیب GTA با بودجه ای بالغ بر ۴۲ میلیون دلار است.
در حال حاضر می دانیم که راک استار برای عرضه ی نسخه ی به روز شده و گسترش یافته ی GTA V بر روی کنسول های نسل بعدی ایکس باکس و پلی استیشن آماده می شود. بازی های GTA همواره آمار فروش بالایی را به خود اختصاص داده اند اما لزلی بنزیس می تواند رقیب سختی برای راک استار باشد. لزنی بنزیس به دنبال ساخت رقیب GTA با بودجه ای بالغ بر ۴۲ میلیون دلار است.



افراد زیادی از راکستار جدا شده‌اند. هاوسر (Dan Houser)، یکی از بنیان‌گذاران و کارگردانان ارشد این شرکت، پس از ۲۰ سال راکستار را ترک کرد. بعد از آن نیز لازلو جونز (Lazlow Jones)، نویسنده و تهیه‌کننده‌ی قدیمی سری GTA جدایی خود را اعلام کرد.


لزلی بنزیس نیز رئیس سابق Rockstar North ،( راک استار نورث) که یکی از مغزهای متفکر مجموعه ی GTA محسوب می شود، هم در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت تا استودیو راک استار را ترک کند. او اختلافاتی با Take_Two داشت و ادعایی مبنی بر عدم پرداخت حقوق وامتیازات مطرح شده اش داشت و می گفت مقامات تیک_تو اجبار به خروج وی از شرکت را دارند. دادگاه در سال ۲۰۱۸ ادعاهای وی را تایید کرد و او در آخر ۱۵۰ میلیون دلار از این شرکت به عنوان غرامت دریافت کرد.


البته باید گفت که بنزیس یک سال قبل از رسیدگی به دادخواست خود، تلاش کرد تا یک استودیوی اختصاصی برای خود بسازد که این استودیو، راکت بوی (Rocktboy) نام گذاری شد.
او بعد از تاسیس راکت یوی، تعداد زیادی از کارکنان سابق استودیوی راک استار را در شرکت خود جذب کرد که همه ی کارکنان این مجموعه در روند ساخت مجموعه بازی های Grand Theft Auto نقش داشتند.



لزلی بنزیس بازی جدیدی به نام Everywhere را به عنوان رقیب این مجموعه در استودیوی جدیدی از توسعه دهندگان سابق مجموعه ی GTA در راک استار بنا کرده است.
در حال حاضر تاریخ انتشار بازی «همه‌جا» مشخص نیست. اما می دانیم که بزنی در این بازی به دنبال ارائه ی تجربه‌ای مشابه سری بازی GTA است.
طبق گزارشات ارائه شده بنزیس در مصاحبه ای گفته است که بازی Everywhere با تمام چیز هایی که تا به الان در این سبک عرضه شده، تفاوت خواهد داشت. در بازی Everywhere از مکانیزم های بازی های سنتی زیادی استفاده شده اما توسعه دهندگان این بازی به دنبال چیزهای جدید تری هستند که مانند نامش از همه جا و از همه چیز الهام گرفته باشد.


استودیو بنزیس تا به حال سرمایه گذاران زیادی از چند شرکت مختلف به خود جذب کرده که یکی از این شرکت ها Netease نام دارد.
مخاطبان بازی های ویدیویی هر روز باهوش تر می شوند و چیز های بیشتری از بازی طلب می کنند. 


هدف توسعه دهندگان بازی Everywhere این است که بازیکنان یک آزادی عمل واقعی در دنیای بازی داشته باشند و بتوانند در قالب شخصیت مورد نظر خود زندگی کرده و ماجراهای بیشتر و تازه تری کشف کنند.وهر آن چه که می خواهند در این بازی جدید پیدا کنند.
درضمن بنزی متذکر شد که تیم او برای توسعه ی پروژه ی اول خود از موتور گرافیکی شرکت آمازون یعنی Lumberyard استفاده می کند.