کمپانی سونی بصورت رسمی اعلام کرده است که استودیو بانجی را با مبلغ 3.6 میلیارد دلار خریداری کرده است. این اتفاق چند روز پس از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت رٌخ داد.
بانجی که در واشگنتن آمریکا واقع شده است، یکی از بزرگترین استودیوهای جهان با چیزی حدود 900 کارمند میباشد. جالب است بدانید بانجی قبل از مستقل شدن، در پارهای از زمان تحت مالکیت مایکروسافت بود. بانجی برای بازی Destiny با مایکروسافت همکاری داشته اما پس از مدتی این ارتباط در هم شکست و از آن به بعد بانجی با سونی تعامل و همکاری داشت.
هرمن هالست، رئیس کمپانی سونی در توییتی اعلام کرد:
((من واقعا از این اتفاق خوشحال هستم و به بانجی برای پیوستن به خانواده ما خوشامد میگویم. توانایی بانجی در تولید بازیهای خلاقانه و سرگرم کننده، قابل ستایش است و من میدانم که تمام ما از این اتفاق خرسند و هیجان زده هستیم))

به گزارش Gamesindustury وبسایت بانجی همچنان به انتشار بازیهای خود بصورت چند پلتفرمی ادامه میدهد و حق انتشار آنها را از دست نداده است.
جیم رایان، مدیر عامل بخش سرگرمیهای تعاملی سونی (SIE) گفته است:
((ما از زمان تولید بازی Destiny تعاملات بسیاری با بانجی داشتهایم و من بابت اتفاق رخ داده بسیار خرسند هستم))
او همچنین اضافه کرد:
((این موضوع باعث میشود تا سونی، بینندههای بیشتری را به خود جذب کند و جامعه آماری بالاتری داشته باشد. ما میدانیم که اعضاء و طرفداران استودیو بانجی تا چه اندازه علاقه دارند که روند مستقل و نوآورانه خود را ادامه دهند. ما نیز همانند آنها جزئی از یک خانواده بزرگ هستیم و حالا بیشتر از همیشه در پی ساخت بازیهای پیشرفته و بهتر میباشیم.))

پیت پارسونس، رئیس استودیو بانجی اعلام کرده است:
((بانجی و بخش سرگرمیهای تعاملی سونی باور دارند که این اتفاق شروعی برای خلق آثار جدید و بکر میباشد. با حمایت SIE، میتوانیم به بالاترین ظرفیت و پتانسیل ممکن برسیم و به یک استودیو درجه یک تبدیل شویم))
وی در ادامه صحبتهایش اعلام کرده است که بانجی به فعالیتهای مستقلانه خود ادامه خواهد داد.
طبق اعلام این استودیو، عنوان Destiny انحصاری پلی استیشن نخواهد شد. آنها معتقدند که:
(( ما میخواهیم جهانی را خلق کنیم که در آن هر کسی در هر جایی بتواند بازی کند. ما به روند مستقل خود ادامه میدهیم و نوآوری را از یاد نخواهیم برد.))

فیل اسپنسر که خودش از طرفداران بزرگ بازی Destiny است در توییتی عنوان کرد:
((به این تیم مستعد برای عقد چنین قرارداری تبریک میگوییم و همچنین به سونی به جهت اضافه شدن چنین استودیوی بزرگی تبریک میگوییم))

بتازگی بانجی فهرستی از پرسش و پاسخهای پر تکرار را منتشر کرده است که به این شرح میباشند.
1- به عنوان یک گیمر Destiny میپرسم، آیا با پیوستن بانجی به پلی استیشن، شاهد تغییراتی در این بازی خواهیم بود؟
جواب: خیر. تعهد ما به ساختار این بازی چند پلتفرمی به همین صورت باقی خواهد ماند. ما میخواهیم شما این بازی را در پلتفرم مورد نظر خودتان بازی کنید.
2- با توجه به این اتفاق، آیا بازی Destiny2 در کنسولهایی به غیر از پلی استیشن متفاوت خواهد بود؟
جواب: خیر. ما میخواهیم همه چیز را همانطور که بوده حفظ کنیم.
3- آیا بازی Destiny2 بطور انحصاری برای کنسولی منتشر میشود؟
جواب: خیر، این بازی بطور انحصاری برای کنسولی منتشر نمیشود. تمام بازیکنان باید بتوانند این بازی را تجربه کنند و اهمیتی ندارد که چه پلتفرمی دارند.
4- آیا برنامههایی نظیر Cross Play،The Destiny2 Companian App، Destiny Item Manager و... دچار تغییر و یا حذف خواهند شد؟
جواب: خیر، بانجی به تمام برنامهها متعهد است و هیچگونه تغییری در آنها ایجاد نخواهد شد. ما همچنان یه ایجاد امکانات بیشتر و جذابتر برای کاربران ادامه خواهیم داد.
5- آیا بازیها آینده بانجی، انحصاری پلی استیشن خواهد بود؟
جواب: خیر. ما میخواهیم جهانی که خلق کردهایم در دسترس تمام گیمرها باشند. ما همچنان به فعالیتهای مستقلانه خود ادامه میدهیم.
6- من بازی Destiny2 را بر روی کنسول Xbox پلی میدهم، آیا هنوز هم میتوانم آن را تجربه کنم؟
جواب: بله.
در پایان باید گفت بنظر میرسد خرید بانجی توسط سونی یک عکس العمل التیام بخش برای طرفداران این کمپانی بزرگ بوده است. اما آیا این معامله با آن چیزی که چندی پیش بین مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد اتفاق افتاد قابل قیاس است؟ آنطور که مشخص است عملا بانجی طبق خط مشیهای خود عمل میکند و هیچ تغییری در روند کاری خود نخواهد اشت. حال دو امکان وجود دارد، یا واقعا همینطور است و یا بزودی خبرهای جدیدی در این باره خواهیم شنید.
